1. Analiz yaptırmak istiyorum, başvuru süreci nasıl işler?
Öncelikle yaptırmak istediğiniz analizlerinizle ilgili olarak cihaz ismi, numune tür ve sayısını belirttiğiniz, aynı zamanda cihaz bazında numunenizi hangi formda getirmeniz gerektiği ile ilgili bilgi almak için hunitek@hacettepe.edu.tr adresine mail atınız. Mail ile ön haberleşme cihaz sorumluları ile yüz yüze görüşme talepleri ve bazı cihazlarda randevu tarihi oluşturulması için de gereklidir.
Sonrasında www.hunitek.hacettepe.edu.tr adresinde Başvuru kısmını tıklayarak ya da doğrudan www.labsis.hacettepe.edu.tr adresinden kendinize bir hesap oluşturmalısınız. Oluşturduğunuz hesap üzerinden yaptırmak istediğiniz analizi laboratuvar-cihaz-deneyler şeklinde giderek bulmalı ve gereken bilgileri girmelisiniz. Başvurunuz onaylandıktan sonra numunenizi HÜNİTEK’e ulaştırmalısınız. Numune Kabul’de sizin için Deney Talep Formu ve Numune Kabul Listesi hazırlanır ve bu iki dokümanı imzalamanız beklenir. Deney Talep Formu’nun ekinde sözleşmemiz yer alır. Bu formların imzalanması ile kabulü yapılan numuneniz Deney Sorumlusu’na iletilir, deneyiniz takvimlenir ve bu konuda mail yolu ile bilgilendirilirsiniz. Deney sonucunuz online başvuru sisteminde oluşturduğunuz hesabınıza yüklenir. Talep etmeniz halinde tarafınıza mail atılır ya da ücreti tarafınızdan ödenmek koşulu ile adresinize gönderilir.
2. Analiz yaptırmak istiyorum. Ne kadar örnek getirebilirim? Analiz sonuçlarım ne zaman hazır olur?
Getirmeniz gereken numune miktarı online başvuru ekranında yer alan Numune Kabul Kriterleri’nde yer almakla birlikte başvurunuzu oluştururken de ekranınızda görünmektedir. Bu bilgi verilmemiş ise talep ettiğiniz analiz için bir miktar limiti bulunmamaktadır. Deney süresi, numune kabul tarihinden itibaren en fazla 10 iş günüdür ve sizinle imzaladığımız sözleşmenin 9. Maddesi’nde de bu bilgi yer almaktadır.
3. Analizim için gereken cihazların tam listesini nasıl görebilirim?
HÜNİTEK cihazları www.hunitek.hacettepe.edu.tr adresinde Cihazlar sekmesinin altında yer almaktadır. Her cihaza ilişkin detaylı bilgiye bu sekmeden ulaşabilirsiniz. Ayrıca online başvuru sisteminden de cihazlara ulaşabilirsiniz.
4. Yardımcı cihazlardan da hizmet alabilir miyim? Yardımcı cihaz listenize nasıl ulaşırım? Ücretlendirme nasıl yapılır?
Yardımcı cihazlarımızdan da hizmet alımı gerçekleştirebilirsiniz. Yardımcı cihaz listemiz Cihazlar sekmesinin altında yer almaktadır. Ücretlendirme için hunitek@hacettepe.edu.tr adresine mail atarak bizimle iletişime geçmeniz gerekmektedir.
5. HÜNİTEK’te kendi deneylerimi yapabilir miyim? Başvuru nasıl ve nereye yapılır?
HÜNİTEK alt yapısını kendi deneylerinizi yapmak için kullanabilirsiniz. Çalışmalarınız hazırlanan bir protokol çerçevesinde gerçekleştirilir. Bunun için hunitek@hacettepe.edu.tr adresine mail atarak bizimle iletişime geçmeniz gerekmektedir.
6. Stajyer öğrenci kabul ediyor musunuz? Başvuru nasıl ve nereye yapılır? Değerlendirme süreci nasıl işler?
HÜNİTEK stajyer kabul etmektedir. Bunun için detaylı özgeçmişiniz ve transkriptinizi bize mail yolu ile iletiniz. Yapılacak sıralama ve inceleme sonrasında kabul edilen başvuru sahipleri bilgilendirilmektedir.
7. Deneyimi izlemek istiyorum. Mümkün müdür?
Deneyinizi izleyebilirsiniz. Ancak bunun için önceden gerekçenizi belirterek randevu almalısınız. Gerekçeniz dikkate alınarak size en kısa sürede olumlu ya da olumsuz dönüş yapılacaktır.
8. Deney sorumlusuyla nasıl görüşebilirim?
Ön görüşme talebiniz elektronik posta ve/veya Numune Kabul Birimi (NKB) aracılığı ile yapabilirsiniz. Ön görüşme talebi, NKB tarafından ilgili sorumluya iletilir. Ön görüşme, sizinle veya temsilciniz ile deney sorumlusu arasında telefon, elektronik posta veya toplantı yolu ile gerçekleştirilir. Ön görüşme sonunda Müşteri Görüşmeleri Kayıt Formu (FRM-KYB-31) doldurulur.
9. Ödeme bilgisi alabilir miyim?
HÜNİTEK web sayfasındaki hizmet bedelleri kısmından detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
10. Vergi dairesi ve numara bilgileriniz nelerdir?
VERGİ DAİRESİ: DOĞANBEY
VERGİ NUMARASI: 4541660825
11. SEM (elektron mikroskobu) görüntülemesi için randevu nasıl alabilirim?
Öncelikle hunitek@hacettepe.edu.tr adresine mail atılarak randevu talebinde bulunulur. Randevu verildikten sonra Labsis’den deney talebinde bulunulmalıdır.
12. Labsis’de deney istek başvurusu yapmak için analizi nereden seçmeliyim?
Labsis’de sol taraftaki deney taleplerime tıklanmalıdır. Yeni deney talebi ekle seçilmelidir. Birim olarak Hünitek seçili olmalıdır. Forma, Numune Ekle’den numune sayısı yazıp ekle denilir.
Yukarıda - formdaki numuneler yazan numune sayınızın hizasında- okla da gösterilen + işareti butonuna tıklanılarak, deney eklenmelidir.
13. Elektron mikroskobunda görüntü almak istiyorum? Zaman ayarlamasını nasıl yapmalıyım? (1 saatte kaç örnek bakılabilir?)
Rutin bir mikroskop analizinde 1 saatlik seans esnasında 6-7 numunenin görüntülenmesi gerçekleştirilebilir. Ancak bu süre numunenize, talep ettiğiniz çekim sayısı gibi değişkenlere de bağlıdır. Bir numunenin çalışılması 5 dakika, 30 dk hatta bazen 1 saat bile sürebilmektedir. Bu nedenle çalışma sonunda çalışma süresi Numune Kabul Birimi’ne bildirilir ve deney başvurunuz revize edilir.
14. Elektron mikroskop görüntüleme öncesi malzememe kaplama yapılması gerekli mi?
Mikroskopta görüntülemesi yapılacak elektriksel iletkenliği olmayan hemen hemen her tür malzeme (örneğin; polimer, bitki, doku, inorganik tuz vb.), görüntüleme öncesi iletken Au/Pd veya karbon ile kaplanmalıdır. İletken kaplama ek ücretli ve randevunuzdan önceden gerçekleşmesi gereken bir prosedür olduğundan dolayı analiz istek formunda belirtilmeli ve örnekleriniz randevu tarihinden önce merkezimize bırakılmalıdır.
15. Projemi HÜNİTEK altyapısını kullanarak gerçekleştirmek istiyorum nasıl bir yol izlemem gerekir?
Proje kapsamında kullanmayı planladığınız cihaz ve sistemlere, proje ekibi olarak hakim olmanız beklenmektedir. Projede bu konuda yetkin bir araştırmacı yoksa ve eğer HÜNİTEK personelinin bilgi ve tecrübesinden yararlanılacaksa, çalışma için hizmet bedeline ek olarak, farklı bir ücretlendirme rejimi uygulanmaktadır. Buna ek olarak proje kapsamında gerçekleştirilecek çalışmaların yapılıp yapılamayacağının belirlenmesi için örnek sayısı, türü ve çalışma sonunda ulaşılması hedeflenen verilerin ne olduğuyla ilgili merkezimizin uzman personeliyle mutlaka irtibata geçilmelidir. Çalışmanın yapılabilir olduğuna karar verildikten sonra, ihtiyaç duyulan çözücü, kolon, kit vb. sarf malzemeler uzman personelimizin de desteğiyle belirlenmeli ve hazırlık aşamasında proje önerisine mutlaka eklenmelidir. Bu süreç uygulanmadan merkezimiz bünyesinde gerçekleştirilmek üzere kurgulanmış proje ve çalışmalarda ortaya çıkacak aksaklıklardan merkezimiz sorumlu değildir.
16. Yürüyen bir projem var fakat bütçesi henüz kullanılabilir durumda değil, analiz yaptırabilir miyim?
Projenin varlığı belgelendikten sonra analiz bedeli KDV dahil 2000 TL’yi aşmamak kaydı ile analizler gerçekleştirilebilmektedir.
17. Herhangi bir projeye sahipsem demo yaptırabilir miyim?
Proje türü ve kodu belirtilmek kaydıyla sadece bir numune için deneme analiz yapılabilmektedir.